Ami a legfontosabb
Nem könnyű mostanában kisgyermeknek lenni. A 21. századi gyerekeket – főleg az óvodás, kisiskolás korúakat – túl sok inger és rengeteg stressz éri, amelyre az idegrendszerük egész egyszerűen nem áll készen. Persze, hogy ilyenkor az úszástanulás is nehezebben megy. Délutánra a gyermekek sokszor kimerülnek, elfáradnak, nehezebben koncentrálnak egy-egy feladatra, nehezebben lehet fenntartani a figyelmüket. Ez olykor kihívást jelent úszásoktatóként, mely kihívást nyitott szemléletmóddal, modern megközelítéssel és persze sok-sok türelemmel lehet megoldani.
"A 21. századi problémák 21. századi megoldásokat kívánnak"
Szerencsére a feleségem – aki amellett, hogy szintén úszásoktató – gyógypedagógus, így közösen számos olyan oktatási módszert és játékos feladatot dolgoztunk ki, amellyel könnyebb fenntartani a gyermekek figyelmét, izgalmasabbak és élvezetesebbek az órák, ezáltal hatékonyabb az úszásoktatás. Minden esetben odafigyelünk a módszertani követelményekre, de nem alkalmazunk sablon megoldásokat és legfőképp sohasem erőltetünk rá a kicsikre olyan dolgokat, amikre még nem képesek. Sokkal célravezetőbb felderíteni a valódi okokat és a miérteket egy-egy felmerülő probléma esetében, de ehhez türelemre és szakértelemre van szükség.
"A legfontosabb mindig a kellő mennyiségű figyelem és odafigyelés"
Sajnos nem ritka, hogy egy-egy foglalkozáson 14-16 gyermek is jut egyetlen oktatóra. Ez nyilvánvalóan nem hatékony, ezért itt az úszóműhelyben minden egyes tanmedencés foglalkozáson 5-6 főben maximalizálódik a létszám, hogy elegendő idő, figyelem és tér jusson minden gyerkőcre. Ez a nagymedencés foglalkozások alkalmával sincs másképp. Itt is ugyanúgy fontos szempont, hogy mindenkire egyformán jusson idő és figyelem.